Enjektör Nedir? Enjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?

Enjektör

Enjektör, modern motorların kritik bir bileşenidir. Yanma döngüsünde doğru zamanda doğru miktarda yakıtı doğrudan motor silindirine beslerler. Yüksek performanslı bir motor, gevşek veya sızdıran bir enjektör tarafından kolayca mahvolabilir, bu da düşük performansa ve hatta feci motor arızasına neden olabilir. Bu yazıda, enjektörler hakkında bilmeniz gereken her şeyi, neden bu kadar önemli olduklarını, yaygın sorunları ve sizinkinin arızalı olup olmadığını nasıl kontrol edeceğinizi açıklıyoruz.

Enjektör nedir?

Enjektör, yüksek basınç altında motora yakıt sağlayan bir cihazdır. Dizel motorda, yakıtı hava ile karıştığı ve güç oluşturmak için yakıldığı silindirlere enjekte ederler. Modern benzinli motorlarda, bir enjektör, silindirlere emildiği emme manifolduna ince bir yakıt sisi püskürtür. Bir araba çalışırken, bir enjektör neredeyse sürekli kullanımdadır; doğru zamanda doğru miktarda yakıt teslim etmek.

Enjektörler nasıl çalışır?

Enjektörler her zaman yakıt ve hava karışımı içerir. Hava, motor endüksiyon sisteminden gelir ve yakıt, enjektörün kendisi tarafından düzenlenir. Enjektörün içinde yakıt yüksek basınçta depolanır ve yaylı bir valf tarafından düzenlenir. Valf, enjektörden geçen akım miktarına tepki verir. Akım değiştikçe, valf açılır ve kapanır, enjektörün içinden salınan yakıt miktarını düzenler. Mevcut sistemlerde enjektör, yanma döngüsünde doğru anda açılması için enjektöre bir sinyal gönderen motorun ECU’su tarafından kontrol edilir. Yakıt enjektörden çıkarken, her silindire doğru miktarda ve doğru zamanda beslendiği bir yakıt rayına yönlendirilir.

Enjektörler neden bu kadar önemlidir?

Bir enjektörün görevi, eksiksiz ve verimli bir yanma döngüsü oluşturmak için doğru miktarda yakıtı doğru miktarda havayla karıştırmaktır. Çok fazla yakıtı olan ve yeterli havası olmayan bir silindir, düşük sıkıştırma oranına sahip olacak ve düşük güç çıkışı üretecektir. Çok az yakıt ve çok fazla hava, eksik yanmaya neden olur ve ya tekleme ya da tam motor teklemesine yol açar. Güç üretmek için doğru oran çok önemli olduğundan, yanlış miktarda yakıt veren bir enjektör motor üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olacaktır. Bir enjektör arızalı veya gevşekse, silindirin zengin veya zayıf çalışmasına neden olabilir. Çok fazla yakıt veren bir enjektör, silindirin zengin çalışmasına neden olur. Çok fazla yakıtla çalışan bir silindir yakıt tüketiminde bir artış görecek, ancak aynı zamanda çok ısınacaktır. Yalın bir silindir ise bunun tam tersidir; çok soğuk çalışacak ve düşük yakıt tüketimine neden olacaktır.

Arızalı enjektörlerin tespiti

Arabanızın enjektörlerinin arızalı olup olmadığını anlamanın en iyi yolu, onu bir garaja götürmek ve enjektör testi yaptırmalarını sağlamaktır. Bir enjektör testi, her enjektörü sızıntı ve performans açısından analiz edecektir. Bu test, hatalı enjektörleri tespit etmek için yararlıdır, ancak enjektörlerin neden yanlış gittiğini kesin olarak açıklamaz. Daha kolay bir yöntem, evde şu adımları izlemektir:

Arızalı enjektörler nasıl düzeltilir?

Arızalı bir enjektör tespit ettiyseniz, en iyi çözüm onu ​​değiştirmektir. Bir enjektörü onarmak mümkündür, ancak onarım garanti edilmez. Bir enjektörü yepyeni bir ünite veya temizlenmiş ve onarılmış kullanılmış bir ünite ile değiştirebilirsiniz. Enjektörü kendiniz değiştirmek istiyorsanız, şu adımları izlemelisiniz.

  • İşlem sırasında sarsılmamak için pili çıkarın.
  • Enjektörü bulun ve yerinde tutan cıvatayı çıkarın.
  • Motor bloğundaki dişleri temizleyin ve enjektörü değiştirin.
  • Enjektör bir kablolama tezgahına bağlıdır; tezgahı ayırın ve enjektörü çıkarın.
  • Yeni enjektörü takın ve tezgahı yeniden bağlayın.
  • Aküyü bağlayın ve arabayı çalıştırın.
  • Anormal sesleri dinleyin ve performansta herhangi bir farklılık olup olmadığını kontrol edin.

Modern motorlar son derece karmaşık makine parçalarıdır ve enjektör bu sürecin ayrılmaz bir parçasıdır. Sabit bir güç kaynağı oluşturmak için doğru miktarda hava ve yakıtı karıştırır. Arızalı bir enjektör, motor performansı üzerinde önemli bir olumsuz etkiye sahip olacaktır; yakıt ekonomisini azaltmak ve emisyonları artırmak. Enjektör, bir basınç göstergesi kullanılarak sızıntılar ve akış hızı açısından test edilebilir. Enjektör arızalıysa, yeni bir ünite ile değiştirilebilir. Enjektörü değiştirmek, meraklısının kendi başına yapabileceği basit bir iştir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir