Alternatör

Alternatör

Alternatör, mekanik bir kaynaktan gelen enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren ve bir aracın aküsünü şarj eden bir cihazdır. Alternatörler, alternatif akım jeneratörleri tarafından çalıştırılır; bunlara alternatörler veya alternatif akım üreteçleri denir.

Doğru akım jeneratörlerinde, manyetik alternatörlerle aynı çalışma prensibi, rotorların içindeki mıknatıslar statorun dışında veya içinde döner. Bu dönen mıknatıslar, iletken etrafındaki manyetik alanı değiştirir ve elektrik akımı oluşturur.

Çoğu araba ve kamyon içten yanmalı motor kullanır. Birkaç hibrit model dışında, alternatörleri genellikle motorun önüne oturur. Ortalama bir alternatör, jeneratörü çalıştıran bir şaftı açmak için pistonların hareketini kullanır.

Alternatör Nedir?

Bir iletken manyetik polariteyi değiştirdiğinde, alternatör bu dalgalanan elektriği bir aküyü şarj etmek için kullanır. Adını alternatif akımdan alan bir elektrik jeneratörü olan bu mekanizma, iletkenin değişen manyetik alanının sağladığı elektrik enerjisini kullanır. Bir motorun alternatörü, motordan aldığı mekanik enerjiyi alternatif akıma veya AC’ye dönüştürür. Aynı zamanda bir jeneratör, motordan aldığı mekanik enerjiyi DC veya AC’ye dönüştürür.

Alternatörler, alternatif akım üreten alternatörlere kıyasla yalnızca bir tür akım üretir. İkisi arasındaki bir diğer bariz fark, alternatörlerin doğru akım üretmesi, alternatörün ise alternatif akım üretmesidir. Şu anda araçlar elektrik üretmek için dinamolar yerine alternatörler kullanıyor. Bu iki cihaz aynı işleve sahiptir, ancak ürettikleri akım açısından farklılık gösterirler. Alternatörler, sürekli olarak yön değiştiren doğru akım yerine alternatif akım üretir.

Alternatör Ne İşe Yarar?

Alternatör aslında bir şarj cihazıdır. Toplumumuzda buna şarj cihazı da denir. Araç hareket halindeyken aküyü sürekli şarj ederek akünün bitmesini engeller. Alternatör aslında yapıda bir jeneratördür ve motordan aldığı kinetik enerjiyi elektriğe çevirerek hem aküyü şarj eder hem de araçtaki diğer sistemlere güç sağlar.

Dışarıdan, akünün arabanıza güç sağladığını düşünebilirsiniz, ancak durum böyle değil. Akü, elektrikli marş motorunun aracı çalıştırmak için ihtiyaç duyduğu gücü sağlar. Araba çalıştırıldığında, alternatör, aracın güç gerektiren tüm sistemleri için elektrik üretmeye başlar. Alternatörün ürettiği bu elektrik enerjisi aküyü şarj etmek için kullanılır.

Bir arabanın içten yanmalı motoru, ürettiği enerjiyi arabanın tekerleklerini sürmek için kullanır. Alternatör üzerindeki tekerlek krankı, alternatör kayışı yardımıyla motordan aldığı kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürmek için kullanır.

Her şey birkaç küçük sorunla başlamaktadır. Kısa bir süre için uyarı ışığı yandı, farlar kararabilir ve bazı yanıp sönen ışıklar. Belki arabanızda garip bir koku vardır veya kaputun altında bir ses duyarsınız. Büyük olasılıkla birçok olası alternatör probleminden birini yaşıyorsunuz. Alternatör arızaları, sistemin o kadar önemli bir parçasıdır ki, yavaş başlar ve nihayetinde aracınızı çalışmaz hale getirir. Aslında alternatör, yalnızca birkaç parçadan oluşan nispeten basit bir parçadır, ancak herhangi bir aracın çalışmasında hayati bir rol oynar. Temel olarak bir alternatör, motor krank milinin mekanik enerjisini indüksiyon yoluyla elektrik enerjisine dönüştürür. Alternatör içindeki teller bir manyetik alan oluşturur ve bu da bir elektrik akımı oluşturur. Bu akım, arabanın tüm elektrikli aksesuarlarına güç sağlamak için kullanılır. Bir arabanın farlarından cam açma mekanizmasına kadar her şey olabilir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir